Strona internetowa - wizytówka

Czy rozważałeś posiadanie jednostronicowej witryny dla swojej firmy?
Czytaj więcej

Strona OnePage

Co, jeśli możesz powiedzieć wszystko to, co chcesz powiedzieć, na jednej stronie, bez kłopotliwego menu?

Strona - wizytówka

Jednostronicowa strona internetowa oferuje jednocześnie natywną responsywność, intensywną koncentrację na treści i niższe koszty projektowania.

W przeciwieństwie do tradycyjnych stron internetowych, jednostronicowa strona posiada obszary treści, do których użytkownicy mogą uzyskać dostęp poprzez przewijanie w dół. Nie ma przycisków menu do wyboru, więc treść musi być uporządkowana logicznie, aby uniknąć potrzeby przeskakiwania dalej. Te jednostronicowe strony internetowe są również nazywane witrynami długiego kształtu, ponieważ treść jest zwykle kontynuowana dłużej niż na tradycyjnych stronach internetowych i oferują skrócone wersje tego, co wcześniej znaleziono na 3-4 stronach.

Projekt strony typu OnePage jest tak popularny, ponieważ daje projektantom więcej miejsca na kreatywność, a w rezultacie może stworzyć głęboko wciągające doświadczenie użytkownika.

Zalety strony typu OnePage

Łatwość obsługi

Jednym z głównych powodów, dlaczego ludzie kochają pojedyncze strony internetowe jest to, że są one łatwe w nawigacji. Nie ma nic prostszego niż strona internetowa z wyraźnym początkiem, środkiem i końcem. Łatwość użytkowania sprawia, że jest to idealny rodzaj strony dla firm o pojedynczym celu. Może sprzedajesz tylko jeden produkt lub masz historię do opowiedzenia. Z jednostronicowym motywem jest więcej przewijania, a mniej kliknięć. Jest to dobre, ponieważ wielu użytkowników woli przewijać zamiast klikać, co zwiększa prawdopodobieństwo, że pozostaną na Twojej witrynie na dłużej.

Zaangażowanie użytkowników

Zwiększone zaangażowanie użytkowników jest często wymieniane jako zaleta korzystania z długoformatowych, jednostronicowych stron internetowych. Korzyści te wiążą się jednak z wyzwaniami. Chociaż pojedyncza strona ułatwia pozostanie na jednej stronie, projektanci muszą upewnić się, że treść może zostać strawiona na jednej stronie. Chodzi o to, aby stworzyć stronę, która tworzy podróż dla użytkownika, więc zachęca go do przewijania w dół.

Większy nacisk na treść

Jeśli uważasz, że pojedyncza strona utrudnia dostarczanie wysokiej jakości treści – przemyśl to. W rzeczywistości strony wielostronicowe mają mniejsze możliwości kreatywności, ponieważ każda strona wymaga optymalizacji i często koncentruje się na ilości, a nie jakości. W przypadku jednostronnego projektu, koncentrujemy się na tej pojedynczej stronie, pozostawiając więcej przepustowości na treść. Ta zaleta sprawia, że jednostronicowa strona internetowa jest idealna dla cyfrowych gawędziarzy. Zamiast ograniczać się do historii opowiedzianej w blokach rozłożonych na kilka stron, mogą stworzyć linearną historię, która jest bardziej naturalna do odczytania. Zamiast martwić się o wypełnienie strony treścią, projektanci mogą opowiedzieć historię za pomocą różnych mediów, tworząc w ten sposób wciągające doświadczenie dla użytkownika. Bez tworzenia linków logicznych, koncentrujemy się na treści.

Lepsze konwersje

Ulepszone doświadczenie użytkownika jest bezpośrednio związane z wyższymi konwersjami, więc wybór strony tupu OnePage wygrywa również w tej kategorii. Jeśli tworzysz stronę internetową w celu generowania potencjalnych klientów, sprzedaży produktu lub usługi, a nawet tworzenia listy e-mailowej, konwersje są na szczycie listy. Pojedyncza strona usuwa irytujące zmienne i ogranicza opcje. Twoi użytkownicy nie klikną przypadkowo na inną stronę i zapomną się zalogować. Nie będziesz sfrustrowany powolnym ładowaniem stron po tym, jak zdecydują się na zakup.

Obsługa wielu urządzeń

Ostatnim powodem, dla którego strona jednostronicowa jest dobrym pomysłem w wielu przypadkach, jest to, że dobrze wygląda na urządzeniach mobilnych. Wielostronicowe strony internetowe mogą być trudne do poruszania się na urządzeniach mobilnych, co sprawia, że wielu użytkowników idzie gdzie indziej, zamiast radzić sobie z kłopotami. Podczas gdy wiele wielostronicowych motywów stron internetowych reaguje i jest zoptymalizowanych pod kątem obsługi urządzeń mobilnych, jednostronicowy motyw jest zdecydowanie najprostszą nawigacją na każdym typie urządzenia.

Wady strony typu OnePage

Zbyt wiele informacji

W wielu sytuacjach jedna strona to wszystko, czego potrzebujesz. Jednak nie zawsze tak jest, ponieważ wiele rodzajów stron internetowych nie powinno używać używać stron typu OnePage – w tym blogi, witryny z wiadomościami i sklepy internetowe, które oferują więcej niż jeden produkt lub usługę. Zbyt wiele słów i użytkownik traci zainteresowanie. Zbyt duża ilość grafiki, a obciążenie strony spowalnia do prędkości ślimaka. Nawet najbardziej interesująca podróż staje się nudna, jeśli jest zbyt długa. Po prostu nie można umieścić zbyt wielu informacji na jednej stronie.

Ograniczona optymalizacja słów kluczowych

Wyszukiwarki uwielbiają bogate w treść, łatwe do odczytania strony. Optymalizacja pod kątem wyszukiwarek opiera się również na optymalizacji słów kluczowych, a projekt strony typu OnePage ogranicza liczbę słów kluczowych, które można zoptymalizować. Jeśli planujesz korzystać z jednostronicowej strony internetowej, musisz również podjąć specjalistyczne podejście do SEO. Przede wszystkim musisz wybierać słowa kluczowe bardzo ostrożnie, ponieważ możesz użyć tylko kilku. Zbyt wiele słów kluczowych na jednej stronie jest spamem, a wyszukiwarki nie promują spamu. Trzeba również zwrócić szczególną uwagę na tag tytułu, meta opis i adres URL.

Niełatwo się dzielić

Powód tej wady jest prosty; jeśli na jednej stronie jest dużo informacji, trudno jest się nimi podzielić. Jeśli użytkownik zdecyduje się udostępnić swoją witrynę, wiele razy, tylko górna część strony zostanie wyświetlona. Oczywiście istnieją kreatywne sposoby na obejście tego, można użyć przycisków udostępniania społecznościowego na niektórych częściach strony, ale to wymaga pewnej niestandardowej pracy i może przeładować stronę.

Może mylić

Chociaż strona typu OnePage wymaga mniej zasobów do tworzenia, przywiązuje dużą wagę do architektury witryny i jakości treści. Jednostronicowa strona internetowa ma unikalną konstrukcję, która opiera się na treści płynącej w tym samym kierunku co strona. To może wydawać się proste – jeśli nie jest dobrze zrobione, może łatwo mylić i frustrować użytkownika. Chociaż strony typu OnePage zyskują popularność w całym Internecie, nadal są ludzie, którzy uważają je za mylące. Aby uniknąć frustracji użytkowników, projektanci muszą zwracać szczególną uwagę na to, jak długo odwiedzający pozostają na stronie, zanim zmęczą się podczas przewijania.

Mniej analiz

Ponieważ jest to pojedyncza strona, Google Analytics może określić tylko to, kim są użytkownicy i jak długo na niej przebywają, a nie to, z jakimi treściami najczęściej wchodzą w interakcję. Wiąże się to z wieloma wyzwaniami. Mniejsza liczba analiz utrudnia poprawę konwersji (chociaż motywy stron typu OnePage mają tendencję do lepszych konwersji). Ponadto trudno jest zrozumieć, dlaczego ludzie odchodzą, co może zmniejszyć współczynnik odrzuceń, co ma bezpośredni wpływ na SEO.

Brak możliwości skalowania

Ostatnią wadą korzystania z witryny jednostronicowej jest brak skalowalności. Jeśli Twoje potrzeby się zmienią, lub okaże się, że jest naprawdę zbyt wiele informacji, trzeba będzie stronę przeprojektować.

Ile kosztuje strona typu OnePage?

Zajrzyj do naszego cennika i sprawdź nasze ceny!